Projektnap: Önismeret, stresszkezelés.
2024. október 17-én délelőtt egészségvédelmi projektnapot tartottunk iskolánk 6. évfolyamos tanulói számára.
A projektnap témája: Önismeret, stresszkezelés. A tanulók az előadások és csapatjátékok során megismerték a stresszt kiváltó okokat, a stressz következményeit, megküzdési stratégiákat sajátítottak el, valamint önismereti játékokkal, fejlesztő társasjátékokkal bővítették ismereteiket az érzelmekről.
Köszönjük a projektnapon feladatot vállalt pedagógus és nem pedagógus kollégák munkáját.
6. a osztályfőnöke Kecskeméti Beatrix tanárnő vezetésével a hatodikos tanulók lazító, feszültségoldó gyakorlatokkal "lazítottak" a tornateremben.
6.b osztályfőnöke Pintér-Várkonyi Zita tanárnő a Kék vonal Gyermekkrízis Alapítványról, a mentális egészségről és a segítségkérés lehetőségeiről tartott egy rövid tájékoztatót, illetve egy kártyajáték segítségével fejlesztette a tanulók erősségközpontú szemléletmódját. A tanulókat megajándékoztuk egy, a Kék vonal Alapítvány logóját és elérhetőségét tartalmazó házilag készített kulcstartóval.
Iskolánk védőnénije, Thuránszky Zsuzsanna bemutatta, hogy hogyan befolyásolja a stressz a testi, fizikai egészséget. Prevenciós célból megvitatták a stressz egészségkárosító hatását is.
Dr. Erdei Krisztina, iskolánk szociális segítője egy érzelmi intelligencia fejlesztéséhez nagyszerűen használható társasjátékot mutatott be a gyermekeknek, akik önfeledten bele is merültek a játékba.
Zubornyák-Csillag Beatrix tanárnővel a tanulók a Pozitivity társasjátékkal ismerkedtek meg. Ez a játék erősíti a tanulók önbizalmát, javítja a társ- és csoportismereti folyamatokat.
Molnár Irén mesterpedagógus a stresszről és annak kezeléséről szóló Okos Doboz kisfilm feldolgozása után a tanulókkal a feszültségoldás és a stresszcsökkentés lehetőségeit gyűjtötte össze.
Köszönjük a lehetőséget, hogy iskolai keretek között prevenciós célból a hatodik évfolyamon megvalósulhatott ez a program.